ÚJ TANTÁRGYPEDAGÓGIAI KUTATÁSOK, INNOVÁCIÓK ÉS ELEMZÉSEK
“A tantárgypedagógiák története bizonyítja, hogy a szakdidaktikák milyen gyakran estek a saját szaktudományuk, vagy éppen a műszaki-technikai haladás csapdájába (a nyelvtanításban például a behaviorizmus és a nyelvi laboratóriumok összefonódása). Elképzelhető-e, hogy a mai eszközhasználatba ragadtság parancsoló szükségessége csak átmeneti állapot, a számítástechnika mákonya pedig GMO termék? Ma már olyan gépek szólalnak meg emberi nyelven, amelyeknek számítógépes algoritmusaiban egyetlen humán szó sem szerepel: csoda-e, hogy egyre jobban elnémul az embergyermek?
Meggyőződésem, hogy az olvasó ilyen és hasonló kérdésekre is talál választ e sokrétű tantárgypedagógiai kötetben: kutassa fel őket!”
A Tanárképzők Szövetségének Szakmódszertani Szakosztályának számos tagja részt vett ennek a munkának az elkészülésében. Forgassuk bátran!